Rozhovor s lektorem Martinem H.

Martin H.

Rádi bychom Vám touto formou představili našeho lektora. Foto nám neposlal, protože skromně tvrdí, že má hlavu jako dýně. Stoupl jsem si vedle něj do zrcadla, porovnali jsme si dýně a já doufám, že nám fotku ještě dodá, protože to nebude až tak pravda.
Fotku by dodat měl, je nazadaný, z Uherského Hradiště. Učí u nás teprve dva roky a je nutno přiznat, že mu ještě (díky jeho kvalitám) kurz ještě nikdo nezrušil a všechny mu stále jedou a rozrůstají se.


Martin u nás učí angličtinu pro technology, pro obchodníky a personalisty. Má kvalitně zvládnuté prvky drillové metody a je systematický, mnohdy i dochvilný, pokud zrovně někde nebourá náš firemní vůz. Jeho silnou stránkou je i výuka obecné angličtiny pro středně pokročilé, jako jeden z mála je trpělivý se začátečníky.

 Přiložené ilustrační foto prosím berte jako od Malého prince: Je to slon v chřestýši nebo Martin ve schránce.

 

 

Pojďme tedy do našich otázek:

1) Proč jste se rozhodli stát lektorem jazyků a nevybrali si nějaké méně náročné a více lukrativní povolání ?


Angličtina mě baví a tak mám vlastně spojený koníček a práci - existují i mnohem méně lukrativní a více náročná povolání (popelář, prostitutka)

 

2) Co se Vám na práci lektora líbí nejvíce ?


Do jisté míry volnost v tom co dělám a taky se při učení podívám na místa, kam bych se normálně nikdy v životě nedostal.

 

3) Jak motivujete studenty a motivují studenti někdy i Vás ?


Motivace? to je nejaké cizí slovo ne? co to jenom sakra znamená..... jo aha! už vím! no podpora a vlídné slovo ještě nikdy nikoho nezabilo, i když je pravda, že někdy je potřeba spíš být přísný a velmi (opravdu velmi) tolerantní. Jinak se to tak nějak všechno motivuje samo od sebe, stačí, když je v hodině dobrá atmosféra a veselá nálada to si myslím pomáhá hodně - nechci aby mí žáci měli pocit, že se vrátili do školy a někdo se tam po nich vozí.

 

4) Jak se na kurzy dopravujete a kam jezdíte nejdále ? Svezete se někdy i MHD ?


Pěšky, kolmo, autem a vlakem - nejdál jezdím z UH do Zdounek firemním autem.

 

5) Co Vám dělá ve výuce radost ?


Radost mi dělá, když moji žáci něco pochopí - cokoliv i zdánlivě zcela drobnou věc - to je super. Pak mě taky těší, když pod mým vedení třeba složí maturitu nebo zkoušky na vysoké. Největší radost ovšem mám, když studenti trošku "zlobí", já sám jsem byl ve škole pěkné kvítko a přitomhle se vždycky vrátím do dětství a s úsměvem na rtech si trochu nostalgicky zavzpomínám.

 

6) Co děláte pro osobní rozvoj a kde hledáte inspiraci pro výuku ?


Filmy, knihy a TV v angličtině (CNN a BBC) - nechceme přece zakrnět. Hmm inspirace..... zase ty cizí slova..... ach joo.... aha! Tak nejdůležitější je pro mě najít se studenty nějaký společný zájem vytvořit jakési souznění a pak si můžeme povídat o tom co nás baví... navíc to pomáhá tomu dalšímu cizímu slovu.. motivace myslím....

 

7) Jaká je Vaše nejoblíbenější metoda výuky ?


MLUVTE!!! nebo to z vás vymlátím:) No dělám si trochu srandu, ale opravdu po svých žácích chci, aby mluvili - to je taky asi 60 - 70% náplně hodiny, čtení i psaní nebo nějaká cvičení jsou sice fajn, ale jste tu přece proto, aby jste se naučily mluvit anglicky a ne vyplňovat anglická cvičení - toho jste si užili dost na základce. Proto je podle mě nejlepší když se studenti naučí reagovat na angličtinu a dokážou to bez velkého přemýšlení, tak nějak automaticky - to je ten správný krok kupředu. Samozřejmě gramatika je taky důležitá, ale pokud se nedokážete vyjádřit nebude vám stejně k ničemu...

 

8) Co považujete pří učení se jazyka za nejdůležitější ? Který jazyk byste se rádi naučili ?


Mám za to, že hodně lidí trpí představou, že když něco řeknou špatně budou se jim ostatní smát nebo je považovat za hlupáky - není to tak, vždyť se to teprve učí. Věřte mi v Anglii se vám nikdo smát nebude, i když budete dělat chyby, naopak budou ještě rádi, že se snažíte.I proto své žáky nabádám, aby se ostatním nesmáli a spíše svým kolegům pomohli. Nejdůležitější je proto vstřícná a přátelská atmosféra, trpělivost a pak také trochu samostudia, pokud si probranou látku sami doma nezopakujete, většinou to znamená, že můžeme začít odznova. Ideální je malé opáčko v ten den, kdy proběhla lekce a pak ješte lehce osvěžit den před další lekcí. Jo! A taky NO HOMEWORK - buďme lidi. Rád bych uměl ještě rusky a španělsky, mám pocit, že bych se snad domluvil úplně všude.

 

9) Místo pro Vaše poslání světu:


Hmmm poslání světu - no, tož recykluju, to snad stačí ne? :)

 

Děkujeme za rozhovor za jazykovou školu metodik a ředitel Pavel Knot

img
On-line poptávka

Přihlašte se k odběru novinek z našeho blogu

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookies. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s našim používáním souborů cookies. Souhlasím